Projektkoordinator

 

Är du en person som brinner för ordning och reda, som gillar att planera och framför allt ser till att planerna blir utförda?

Logic IT är ett växande företag och vi söker idag en projektkoordinator som i första hand kan planera och ta hand om våra installationer, stötta projektledaren i projekt samt driva mindre delprojekt själv. Vår förhoppning är att du är rätt person för utvecklas till att bli vår nästa självständiga projektledare.

 

Det är en fördel för dig om du har jobbat i AV/IT-bransch och har viss produktkunskap. Viktigast för oss är att du har rätt personlighet, egen drivkraft och god samarbetsförmåga. Vi är ett snabbt växande team och har du viljan att lära dig, är redo att hjälpa till oavsett arbetsuppgift samt älskar att göra ett bra jobb kan du vara den vi söker. Vi letar efter rätt person som vill växa med oss.

 

Som projektkoordinator har du hand om bokningen och planeringen av våra tekniker. Du kan dessutom tilldelas delprojekt eller mindre projekt där du själv behöver planera, leda och styra. En viktig del att lyckas med projekt är att kontinuerligt kommunicera och hålla kunden uppdaterad på pågående aktiviteter och förändringar. Du ansvarar tillsammans med projektledare för inköp och orderläggning i enlighet med kundens beställning.

 

I rollen vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Boka installation med kund och tekniker samt informera tekniker vad som ska utföras på plats.
  • Beställa och samordna leveranser i rätt tid.
  • Stämma av projektets olika delar och se till att alla aktiviteter följs upp. 
  • Ha kontroll över hur arbetet fortlöper och att snabbt kunna sätta in åtgärder innan något går snett. 
  • Ha kontroll över kostnader kring projektet och i god tid lyfta problem kring budget om sådana finns. 
  • Se till att installationerna håller sig inom tidplan, kvalitet och kostnader.
  • Bevaka och verka för att vara sina kunders bästa leverantör.

Till din hjälp finns:

Projektledare och övriga medarbetare som ser till att nödvändiga verktyg finns så att du kan utvecklas i en positiv riktning i linje med Logic ITs kärnvärden, vision och affärsidé.

 

Kompetens/kvalifikationer:

  • Du behöver vara ordningsam och ha struktur.
  • Ha förmågan att bygga varaktiga relationer och vara en god kommunikatör med hög social kompetens. 
  • Du förväntas ha ett affärsmässigt förhållningssätt och kontroll över kostnader och tid. 
  • Önskvärt med erfarenhet av att jobba i projekt.
  • Önskvärt med erfarenhet inom AV/IT-branschen.

Övergripande rollbeskrivning/ansvarsområden:

Som ansvarig/delansvarig för ett projekt skapar du för ett bra arbetsklimat mellan interna och externa deltagare samt är ser till att samordning och samarbete fungerar bra. Att ha nära kontakt med kunden är en viktig del för att lyckas med ett projekt. Eftersom kunden förväntar sig ett bra resultat behöver du under projektets gång ha kontinuerlig kommunikation med kunden för att återkoppla på projektstatus och hantera eventuella utmaningar.

Som medarbetare påLogicIT uppfyller du våra värderingar - Hållbart, Engagemang, Ansvar, Ambition, Delaktighet och Glädje. Vårt bolag bygger på ett fundament där hållbarhet och kvalitet är vårt främsta fokus. Vi strävar efter att vara hållbara ur perspektiven: medarbetare, val av leverantörer, val av tekniska lösningar, relationen och samarbetet med våra kunder och partners samt miljön.   

Vi erbjuder dig förutom en utvecklande miljö och en kul arbetsplats i ett växande bolag, kollektivavtal, bra friskvård och nya fina lokaler. 

Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev som e-postas till:rekrytering@logicit.se .
Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta Projektansvarig Therese Dahl via: therese.dahl@logicit.se


Stockholm, Stockholms län

Projektledning, projektkoordinering

Heltid, tillsvidare


 

Dela jobb