Junior Projektledare

Är du en person som brinner för ordning och reda, som gillar att planera och framför allt ser till att planerna blir utförda?

Logic IT är ett växande företag och vi söker idag en junior projektledare som vill utvecklas tillsammans med oss.

Vi tror att du har utbildat dig inom projektledning alternativ jobbat några år i projekt eller delprojekt där du varit med och drivit projektet.

 

Det är en fördel för dig om du har erfarenhet av AV/IT-branschen och har viss produktkunskap, men viktigast är att du har rätt personlighet, drivkraft och god samarbetsförmåga. Vi är ett litet team och har du viljan att lära dig, redo att hjälpa till oavsett arbetsuppgift och älskar att göra ett bra jobb kan du vara den vi söker.

Som projektledare planerar, leder och styr projekt eller delprojekt inom AV och IT. En viktig del för att lyckas med projekt är kontakten med kunden samt att kontinuerligt kommunicera och hålla kunden uppdaterad på pågående aktiviteter och förändringar.

Du ansvarar för inköp och orderläggning i enlighet med kundens beställning.

  • Styra, leda eller koordinera alla aktiviteter eller funktioner inom ett projekt
  • Stämma av projektets olika delar och se till att alla aktiviteter följs upp
  • Ha kontroll över hur arbetet fortlöper och att snabbt kunna sätta in åtgärder om något går snett
  • Arbeta med riskanalyser. Vad kan gå fel i projektet och vilka möjligheter finns att åtgärda felen? Vad behöver göras för att projektet ska hålla tidsplanen?
  • Ha kontroll över kostnader kring projektet och i god tid lyfta problem kring budget om sådana finns.
  • Se till att projektet uppnår målen när det gäller tidplan, kvalitet och ekonomi
  • Organisera arbetet så att resurserna används väl och resultatet blir som planerat
  • Ha möten med kunder för att få detaljerade beställningsunderlag och klargöra specifika krav för varje projekt
  • Använda och utveckla sin ledarskapsförmåga
  • Följa upp och rapportera sina insatser mot uppsatta mål.
  • Bevaka och verka för att vara sina kunders bästa leverantör.

Till din hjälp finns:

Projektansvarig och övriga medarbetare som ser till att nödvändiga verktyg finns så att du kan utvecklas i en positiv riktning i linje med Logic ITs kärnvärden, vision och affärsidé.

 

Kompetens/kvalifikationer:

  • Du behöver vara ordningsam och ha struktur.
  • Förmågan att bygga varaktiga relationer och vara en god kommunikatör med hög social kompetens. 
  • Du förväntas ha ett affärsmässigt förhållningssätt och kontroll över kostnader och tid. 
  • Erfarenhet av att jobba i projekt.
  • Önskvärt med erfarenhet inom AV/IT-branschen.

Övergripande rollbeskrivning/ansvarsområden:
Som ansvarig ett projekt ska du skapa ett bra arbetsklimat bland deltagarna i projektet och vara duktig på att samordna och samarbeta. Att ha nära kontakt med kunden är en viktig del för att lyckas med ett projekt. Eftersom kunden förväntar sig ett bra resultat behöver man under projektets gång ha kontinuerlig kommunikation med kunden för att hela tiden få återkoppling på det man har uppnått hittills eller om problem uppstår. 

Som medarbetare på Logic IT uppfyller du våra värderingar - Hållbart, Engagemang, Ansvar, Ambition, Delaktighet och Glädje. Vårt bolag bygger på ett fundament där hållbarhet och kvalitet är vårt främsta fokus. Vi strävar efter att vara hållbara ur perspektiven: medarbetare, val av leverantörer, val av tekniska lösningar, relationen och samarbetet med våra kunder och partners samt miljön.  

Vi erbjuder dig förutom en utvecklande miljö och en kul arbetsplats i ett växande bolag, kollektivavtal, bra friskvård och nya fina lokaler.   

Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev som e-postas till: rekrytering@logicit.se. Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta Therese Dahl på 070-770 67 07 eller therese.dahl@logicit.se.


Stockholm, Stockholms län

AV-teknik, projektledning

Heltid tillsvidare, tillträde omgående


 

Dela jobb