
Ansvarig Helpdesk inom AV
Har du erfarenhet av att jobba med Helpdesk och vill jobba på ett av branschens snabbast växande bolag? Nu finns en spännande möjlighet att hänga med på en fantastisk resa när vi på Logic IT växer och behöver förstärka teamet med en medarbetare som ansvarar för vår externa Helpdesk.
Logic IT är en leverantör av digitala möteslösningar till både mötesrum och kontors- och hemarbetsplatser, ett område med mycket hög efterfrågan. Vi är en helhetsleverantör som designar, levererar och installerar teknik hos medelstora och stora företag och organisationer över hela Sverige.
Vi är nu inne i en kraftigt tillväxt och behöver därför förstärka och utveckla vår Helpdesk så att vi kan bli en ännu bättre leverantör till våra kunder. Vi söker dig som gillar att utmana dig själv och gillar att kliva ur komfortzonen för att växa som individ - för då växer även vi som företag!
Om tjänsten
I din roll som ansvarig för Helpdesk kommer din främsta uppgift vara att, på ett professionellt och effektivt sätt, säkerställa att våra kunder får hjälp när de behöver det. Du ansvarar för att ta emot ärenden via vårt helpdesksystem, mail samt telefon, och se till att frågan blir besvarad eller problemet blir löst enligt utsatt SLA. Du säkerställer att ärendet uppdateras från start till mål samt ser till att faktureringsunderlag skapas för utfört arbete. Till din hjälp har du ett helpdesksystem samt duktiga tekniska resurser och supporttekniker som avhjälper fel på plats hos våra kunder.
I tjänsten ingår även att supportera våra ca 35 medarbetare som behöver hjälp med intern IT i form av datorer och telefoner med tillhörande applikationer såsom tex O365 och Hubspot.
Övergripande rollbeskrivning/ansvarsområden:
- Ansvara för vår helpdesk samt hela processen för service- och support
- Hantera våra underentreprenörer för support, både Sverige och Europa
- Säkerställa att vi följer våra utsatta SLA mot kund samt vara med på möten med våra avtalskunder för uppföljning
- Se till att faktureringsunderlag skapas efter utfört supportärende
- Vid behov täcka upp för supporttekniker genom att avhjälpa akuta problem på plats hos våra kunder i Stockholm
- Ansvara för vår interna IT-support
Om dig
Du kommer att ha en viktig roll på bolaget där du bidrar till ökad försäljning och lönsamhet genom att se till att vi har nöjda kunder efter genomförda affärer. Med en proaktiv inställning och lätt att lära stärker du dessutom relationen med både nya och befintliga kunder.
Därför söker vi dig som har förmågan att säkerställa en bra kundupplevelse när våra befintliga kunder behöver hjälp. För att lyckas med det tror vi att du är en person som gillar att ha ordning och reda och att du är en god kommunikatör. Du behöver ha en stark egen drivkraft för att kunna driva och utveckla vår Helpdesk och IT-support från start till mål. Till din hjälp har du ett erfaret och professionellt team och du rapporterar till teknikerchef.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
- Erfarenhet av arbete inom support och/eller helpdesk
- En lösningsorienterad och Service-minded personlighet
- Intresse för teknik och IT
- Erfarenhet av att effektivisera processer
- God administrativ förmåga
- Förmågan att hålla många bollar i luften och plocka ner dem kontrollerat
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Erfarenhet eller kunskaper inom AVteknik är meriterade men inget krav
Att jobba på Logic IT
Som medarbetare på Logic IT får du verktygen och möjligheten att utvecklas, både inom din yrkesroll och som individ. Vi erbjuder en utvecklande och energigivande arbetsmiljö där vi har högt i tak och nära till skratt. Vi firar gemensamma framgångar, hyllar varandras insatser och gör ofta roliga saker ihop.
Våra värderingar - Kompetens, Engagemang, Hållbarhet och Glädje - håller vi högt och vi förväntar oss att även du lever efter dem. Det finns ett kvalitets- och hållbarhetsperspektiv i all vi gör när det kommer till medarbetare, val av leverantörer, val av tekniska lösningar, relationen och samarbetet med våra kunder och partners samt miljön.
Vi har vårt huvudkontor på Fannys väg 3 i Sickla där vi sitter i nya fina lokaler högst upp i huset. Kontoret är dessutom uppbyggt som ett showroom med det senaste inom AV som vi gärna vill visa upp för våra kunder. Vi är kollektivanslutna och har generösa pensions- och friskvårdsförmåner.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan innehållandes CV och personligt brev så snart som möjligt. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Dahl, Teknikerchef på 070-770 67 07.
Anställningsform: Heltid
Placeringsort: Stockholm
Tillträde: Efter överenskommelse
Ansökan skickas till: rekrytering@logicit.se